с msk мой отчёт:
Сорри вчера не поситал форум, поэто лога в формате кот. попросил OL@G4 пока не будет. Но я сделал для себя других 3 лога. Метод моего тестирования - скидывается разъём на торце мотора (управление клапанами насос-форсунок) и тупо маслается стартер на тему сколько оборотов он развивает. У меня было 3 донора 1.9 bls, 1.9 ajm, 2.0 bkd - при температуре мотора около 20 градусов, к сожалени греть машину было лень. На горячую померяю на днях.
Результаты:
1. 1.9 bls 2008 год 49 тыс. пробега - 256 оборотов чередуется с 273 оборотами мотора
2. 1.9 ajm 2001 год 260 тыс. пробега - 273 оборотов и не падает
3. 2.0 bkd 2005 год 190 тыс. пробега - 210 оборотов и иногда прыгает до 231.
При этом до своих постоянных оборотов 1,9 моторы выходят буквально за 0,5 сек., а 2.0 примерно за 1-1,5.
и кое-чего нарыл что объясняет многое:
"Listen guys.
I can tell you exactly what is wrong. The allowed start quantity is controlled by a separate map in the ECU Eprom. And can thus not be changed by any adaption. At least not enough to solve the problem.
The map is controlled by watercoolant temperature and Rpm's. Above 70° c and below 250Rpm's no diesel is being allowed. This is why it takes the ECU some time to ackknowledge that something is wrong. And free up some injection. Like mentioned before 3-10 Sec. I have even seen cars that doesen't start at all.
I have solved this problem in many cars until now. I have even seen the same problem in Early Golfv's with the 2,0 140Hp TDI. Thats the same story.
I dont know why the SW programers has made **** like this. If you take older 1Z engines they get full quantity all the way down to 0 rpms above 70°c
I think it might be some emission issue, they need to comply.
The problem starts when the engine, starter and battery gets worn a bit.
The problem can be resolved by modding this particular map. I have done it many times now.
For the older MSA15.5/MSA15.5 ECU's (021xx and 018xx the Eproms needs to be soldered.
In the newer EDC15 and EDC16 it can be done by flashing the modded SW via OBD socket.
Either in combination with a optimisation or not."
ps. я поставил на него донорский стартер от bls мотора - проездил уже 2 недели, проблеммы нет.